Ja sortim del cau, gràcies a la pàgina web i a les nostres xarxes socials, us presentem la nova imatge de Ninkasi. Algunes ja us hi haureu fixat, d’altres esteu a punt de fer-ho, fa mesos que vam decidir canviar el logotip de la cooperativa perquè sentíem que necessitàvem un símbol que ens identifiques millor, a nosaltres i als nostres valors. Així doncs gràcies a una pluja d’idees, a la inspiració, a la creativitat i a una Cervesa Ninkasi a les mans (ben fresqueta), aquest és el resultat:
Font:Yurlick
El dibuix representa una espiral i juntament amb el color corporatiu, diferents tons liles, il·lustren el moviment reivindicatiu amb més pes dins la cooperativa, l’ecofeminisme.
Ecofeminisme, la pensadora Vandana Shiva (1993) exposa la seva idea d’ecofeminisme, expressant la necessitat social d’aprendre a viure amb la naturalesa, i defensa la idea que les dones són les verdaderes expertes, perquè posen la vida al centre de l’organització social, política i econòmica, es fan responsables de les feines de la ciutadania.
Per entendre millor el logotip i el seu significat, primer s’ha de definir una espiral, aquesta és una línia corba que dóna voltes al voltant d’un punt, allunyant-se cada cop més d’ell. Per nosaltres simbolitza posar al centre la vida en tots els aspectes i activitats de la cooperativa, no a l’hora de parlar de feina, sinó tots els valors que acompanyen a l’empresa són els que fan girar l’espiral i cada cop fer-se més gran (en el moment que s’allunya del punt central, perquè cada cop adquireixen més importància).
Tanmateix assenyalar que s’ha conversat la tipografia per no perdre l’essència que hem transmès durant aquests últims anys. Per tant, la combinació de la tipografia de sempre, simbolitzant el passat i els valors que han fet de Ninkasi l’empresa que és avui, i amb un dibuix que doni un toc d’aire fresc a la marca: Ninkasi vol fer-se conèixer més per transmetre tots els seus valors i fer a les persones gaudir amb les nostres cerveses.